Trasy

5 km

Začátek trasy je veden z fotbalového hřiště na pole a vysečeným chodníkem směrem nad sjezdovku. Sjezdovku šikmo přeběhnete a pokračujete na lesní pěšinu, po které se asi po 200 metrech dostanete na pěknou šotolinovou cestu.  Následuje seběh na rozcestí a pokračuje se po stejné cestě směrem na Frenštát. Po cca 500m trasa odbočuje doprava na turistický chodník strmě do lesa. Toto je cca 70 nejprudších metrů trasy, kde ti nejmenší budou muset hodně zabrat. Potom následuje vrstevnice mírně do kopce. Část trasy po lesní cestě – šotolina, kamení, tráva. Tentokrát už z kopce. Po cca 1km trasa odbočuje z cesty do lesa na turistický chodník. Prvních pár metrů je docela „padák“, kde ale ani děti při trošce opatrnosti problém mít nebudou. Potom se klesání zmírní, překříží se cesta na Frenštát a po krásném lesním (turistickém) chodníku se dostanete na pole. Po poli z kopce doběhnete k brodu. Přebrodíte (pravděpodobně nebude možné překonat Jičínku suchou nohou) a posledních pár metrů po asfaltu doběhnete na louku po které následuje několik metrů stoupání. Krátký přeběh přes pole po vysečeném chodníku a několikametrový divoký sešup k cílové rovince.

Trasa na Mapy.cz kde vidíte i převýšení.
Trasa 5 km ke stažení ve formátu .GPX

trasy5

10 km

Začátek trasy je stejný jako trasa 5km. Po vyběhnutí z lesní vrstevnice po překřížení lesní cesty pokračuje dále po turistickém chodníku. Po asi 300 metrech rovinatého lesního terénu se profil zvedne a po asi 400 metrech vyběhnete (vylezete) na šotolinovou cestu. Tam se dáte doleva a po cestě doběhnete až těsně pod vrchol Velkého Javorníku. Výběh (výstup) na vrchol je travnatém turistickém chodníku. Po přeběhnutí vrcholu pokračujete po šotolinové cestě směrem na Zadní Javorník. Za odbočkou ze šotoliny se dostanete na kamenitý seběh, který končí na rozcestí Malý Javorník. Potom po lesní, měkké lesácké trase (stahování dřeva) doběhnete na rozcestí k pramenu Jičínky. Pokračujete dále po turistickém chodníku směrem pod Kamenárku. Střídá se tráva, kamení, hlína. Začíná delší, né moc prudké stoupání na rozcestí mezi Kamenárku a Dlouhou. Turistický, značený chodník je hlína, jehličí, sem tam kámen. Zde bude občerstvovací stanice. Poté trasa odbočuje doprava a zvlněným terénem začíná klesat. Střídá se hlína, kamení, jehličí. Běží se po lesácké cestě, kde se čas od času objeví těžká technika a podle toho taky vypadá – bahno, kaluže, kamení. Jinak je ale celkově velmi pohodová k běhu. Kříží šotolinovou cestu a začíná docela prudce klesat kamenitým lesním chodníkem. Zde je potřeba opatrnosti. Listí, kamení, hlína. Ikdyž je to turistický chodník, podstatně lépe se po něm šplhá nahoru, než padá dolů. Po první třetině seběhu už mírnějším klesáním doběhnete na šotolinovou cestu, kde odbočíte na dalších cca 100 metrů do leva. Poté znovu do lesa doprava seběhem přes kořeny, kamení a hlínu po chodníku na pole. Po zvlněném poli směrem do cíle už vás nemá co překvapit.

Trasa na Mapy.cz
Trasa 10 km ke stažení ve formátu .GPX

trasy10

20 km

Začátek trasy je až po občerstvovací stanici stejný jako u trasy 10km. Potom trasa pokračuje po hřebeni Dlouhé do sedla a po hřebeni Krátké do sedla mezi Hundorf a Krátkou. Potom cesta odbočuje po značeném turistickém chodníku doprava dolu. Celý hřeben i následující chodník je travnatý zvlněný terén občas kamenitý. Námaha při prudším výběhu na vrchol Dlouhé se rozhodně vrátí při sbíhání pozvolným travnatým chodníkem po hřebeni s krásnými výhledy jak na Veřovice, Mořkov, Štramberk, Ostravu atd, tak i na Vsetínsko na druhé straně. Stejně tak na hřebeni Krátké je čím se kochat. Seběh z rozcestí pod Krátkou je také srdeční záležitost každého lesního běžce. Úzký chodníček se klikatí mezi stromy. Z obou stran prudce padá do koryt potoků a vy se pohybujete jehličím a skáčete přes kořeny. ….. A zbytek si přijďte vyzkoušet. Není třeba vše odhalit předem.